Přihlásit

Sražený srnec obživl a „skočil” na dálnici před auto reportérů Deníku (Boleslavský deník)

  • Kategorie: Zpravy z oboru myslivost

Mladá Boleslav - Pravděpodobnost? Nulová.

A stejně se vám to může stát.

Tak jako nám.

Ve středu po 20. hodině došlo na silnici R10 poblíž Skorkova na Mladoboleslavsku k nehodě, jakých se ročně stanou stovky. Cisterna srazila srnce. Nebohé zvíře zemřelo, nákladní vůz měl poškozené světlo a trochu zohýbané plechy. Řidiči se nic nestalo.

Jenže to zdaleka nebylo všechno, případ doprovází souhra náhod, na jejichž konci mohla být tragédie.

Pan Martin, jezdí nákladními vozy jako profesionální řidič už 17 let, opravdu jej proto na silnici překvapí jen máloco. Letos pracuje nově pro firmu z Prahy západ a vozí v obrovských cisternách palivo -benzin a naftu, tedy opravdu velmi nebezpečně hořlavý materiál.

Ve středu před 20 hodinou vezl jednu takovou plně naloženou cisternu přes Prahu směrem na Turnov pro rychlostní silnici R10. V tu dobu se také odehrávaly poslední minuty života srnce, který, jak se pak ukázalo, měl opravdu tuhý životní kořínek. Bohužel nebohé zvíře udělalo zásadní chybu, když se rozhodlo vyrazit si na procházku na zmíněnou dálnici. A tady se dostáváme k první náhodě. Jak se srnec na tento úsek dostal, když je již z velké části nově oplocený právě proto, aby zvířata na komunikaci nepronikla? Podařilo se mu snad přejít most, dokázal most přeskočit, nebo přišel z druhé strany, kde plot ještě není, a tedy již jednou dokázal celou dálnici bez zranění přeběhnout, včetně toho, že by musel přeskočit středová svodidla?

Ať tak, nebo tak, na dálnici se dostal. V tu chvíli pan Martin míjí 14. kilometr silnice R10 ve své cisterně a dodržuje, už vzhledem k nebezpečné náloži, velmi přísně předepsanou rychlost. Možná proto se jej rozhodne předjíždět jiný velký kamion. Jejich předjíždění hlemýždím tempem trvá celou věčnost. Cisterna je v pasti - vpravo příkop, vlevo kamion.

„V tu chvíli se zprava ze škarpy vyřítil srnec a skočil mi přímo před cisternu. Nemohl jsem vůbec nic dělat, kdybych cuknul volantem, tak cisternu převrátím, a to by byla ekologická katastrofa, doleva se uhnout nedalo. Musel jsem zachovat ledový klid a pevně držet volant. Pak se ozvala tupá rána a srnec odletěl do škarpy,” říká pan Martin.

Venku byla úplná tma, proto Martin označil světly svůj vůz a přivolal policii. Pak ještě doběhl na místo, kde zvíře srazil a ujistil se, že neleží v silnici. „Bylo viditelně mrtvé a leželo v příkopě,” řekl Deníku. To už se přiřítila policie, která zastavila za cisternou, tedy o něco dál, než došlo ke srážce a začala nehodu řešit i sepisovat nutné dokumenty. Jenže, co čert nechtěl, srnec zřejmě nebyl úplně mrtvý a po krvavé srážce se probral a nejspíš naprosto zmatený se pokoušel dostat zpět na dálnici, vyšplhal se až na vozovku a tam nejspíš zemřel.

Velké zvíře pochopitelně nebylo v úplné tmě na vozovce vůbec vidět. Netrvalo dlouho a do mrtvého těla vrazilo první auto. Vyděšený řidič zastavil hned za cisternou. V tu chvíli místem projíždějí i redaktoři Boleslavského deníku a čeká nás stejný osud. V úplné tmě přijde šok, pár metrů před autem leží zkrvavené zvířecí tělo a my už nemůžeme nikam uhnout, přichází tvrdý náraz. Spodní část Škody Fabia utrpěla pořádnou ránu a dobře na tom není ani sedřený podvozek.

Vyděšený řidič cisterny i policisté nevěří vlastním očím: „Cože? Vždyť srnec leží v příkopě?” Společně se běžíme podívat a nacházíme rozpůlené zvířecí tělo s vyvrhnutými vnitřnostmi ležící uprostřed silnice. Na místě je cítit zápach krve.

Je jasné, že srnec obživl a dostal se až na silnici, kde působil velmi nebezpečnou překážku. Policisté s baterkami i s pomocí řidiče cisterny jej tedy odtáhli do příkopu. Definitivně. Je jen velké štěstí, že řidič cisterny i obě osobní auta, která se střetla se jednou a tou samou srnkou, neskončila mimo vozovku s daleko horšími následky.

Diskuse na serveru SvetMyslivosti.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na SvetMyslivosti.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.