Přihlásit

Podnikatelka, která prodává chutě celého světa (Pražský deník)

  • Kategorie: Zpravy z oboru myslivost

Exotické druhy masa budou od ledna k dostání v široké síti samoobsluh

Zajíci pocházejí z Uruguaje, bažanti ze Skotska, tyto křepelky jsou z Francie, klokani pochopitelně z Austrálie. Těmito slovy provádí Ilona Klímová návštěvníka svého "ledového" firemního království - tedy skladu masa, kde vládne konstantní teplota -21 stupňů Celsia. Hned vedle balí zaměstnanci do spotřebitelského balení chlazené maso.
Vše v nových prostorách, které s milionovou investicí vybudovala zhruba před třemi lety.

Životní křižovatka
"Společnost jsme založili před devíti lety spolu s manželem. On obchodoval, já jsem se věnovala spíše administrativě. Vroce 2007 však náhle zemřel.
Objekt firmy byl rozestavěn, děti malé a v bance otevřený úvěr. Stála jsem před nesnadným rozhodnutím, jak pokračovat dále.
Nejdříve jsem na půl roku stavbu zastavila, abych pronikla do všech technických detailů stavby. Rozhodla jsem se v podnikání pokračovat."
Soudě podle dosažených výsledků to byl správný krok. Uznala to ostatně i porota letošní soutěže Ocenění českých podnikatelek, kde Ilona Klímová zvítězila v kategorii malých podniků. Její podnikatelský koncept je zdánlivě všední, ovšem zároveň originální. Na českém trhu nabízí exotické druhy masa většinou z dovozu.
Se stravovacími návyky zdejších spotřebitelů není příliš spokojená a ráda by je změnila: "Vždyť na světě existuje i jiné maso než jen naše oblíbené vepřové či drůbeží. Proč bychom se měli na jídelním lístku ochuzovat?"
A zřejmě zde někde se zrodila myšlenka prodávat v obchodech tyto neobvyklé druhy masa v drobném spotřebitelském balení a pod jednotnou značkou "Moje maso".
S ní se už spotřebitelé setkávají v jednom z velkých obchodních řetězců. Po Novém roce se má síť odběratelů dále rozšířit.

Sázka na novoty
Ovšem plány se lehce vymýšlejí, ale hůře realizují. Ilona Klímová se nebála investovat do nového balicího stroje a spolu se svými patnácti zaměstnanci nabízí na českém trhu jako jedna z mála maso v šetrném balení.
Není mražené, ale díky speciálnímu druhu balení (v angličtině darfresh) vydrží déle čerstvé a při konzumaci je křehké, přesně tak, jak si to přeje většina z nás konzumentů.
A jak tato mladá žena charakterizuje vlastní přístup k podnikání?
"Nezametat problémy pod koberec," zní její zásada. Jak říká, osobní jednání v pravý čas odstraňuje všechny třecí plochy, ať už jde o styk s úřady, třeba s veterinární správou, nebo i s dodavateli a odběrateli.
A pak - věci se mají dělat postupně. Šance na úspěch tím roste.

***
Galerie vítězek
Ilona Klímová zvítězila v kategorii "Česká zakladatelka, která podnik vlastní a řídí", ve skupině malých firem. Za takové organizátoři soutěže považují hospodářské subjekty s počtem 10 až 24 zaměstnanců.
Společnost Aspius se sídlem v Zadní Třebani a provozovnou na Řitce vznikla před devíti lety. Specializuje se na obchod mraženým a chlazeným masem, zejména jehněčím, telecím, hovězím a zvěřinou. Importuje také ryby, měkkýše a korýše.
Výrobky dováží prakticky z celého světa - z Argentiny, Nového Zélandu, Austrálie, Francie, Irska, Velké Británie a dalších zemí.
Zásobuje jak obchodní řetězce, tak také restaurace.
Ilona Klímová studovala na Střední potravinářské škole v Praze. Poté absolvovala Vysokou školu chemicko-technologickou, obor chemie a analýza potravin. Odborné vzdělání si doplnila v Marseilles. Má dvě děti ve věku dvanáct a šest let.

Diskuse na serveru SvetMyslivosti.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na SvetMyslivosti.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.