Přihlásit

Solognac: od myslivců pro myslivce

Značka Solognac vznikla v roce 1999 ve Francii pod sportovním řetězcem Decathlon. Odborníci pracující pro firmu navrhují vybavení pro lovce a sportovní střelce po celém světě. Solognac má v nabídce širokou škálu produktů, od oblečení přes obuv až po nejrůznější příslušenství a doplňky.

Solognac: od myslivců pro myslivce Foto firemní materiály

Aby tyto výrobky uspokojily požadavky kteréhokoliv lovce, designéři se zaměřují na každý způsob lovu zvlášť. Základním pilířem pro tým pracovníků značky Solognac je navrhovat produkty tak, aby byl lov bezpečný a odpovědný vůči přírodě. Není to jen pouhá fráze, tyto hodnoty jsou pro firmu důležité. Proto se některé produkty vyrábějí z ekologicky šetrných materiálů. V řadách zaměstnanců nejsou jen inženýři, ale také myslivci a lovci, kteří sdílejí svoji vášeň a vytvářejí produkty tak, aby oni sami s nimi byli při lovu spokojeni. V týmu působí přes 70 nadšenců, kteří pracují na více než 20 různých pozicích. Výsledné produkty jsou odolné a propracované, aby zjednodušily aktivity člověka v přírodě a vydržely při pravidelném používání. Na druhé straně se u nich firma snaží udržet co nejnižší cenu, aby činnosti, k nimž jsou určeny, byly dostupné skutečně každému.

 

Od nápadu po vystavení produktu na prodejně

Jak vývoj a výroba produktu u celosvětového řetězce Decathlon probíhá? V počáteční fázi naslouchají inženýři, návrháři a designéři potřebám lovců a podle toho vytvářejí první podklady. Ty ale nezůstanou jen na papíře. Díky dostupným technologiím, jako je například 3D tisk, je možné rychle vytvořit první prototypy. Ty jsou následně podrobeny testování, a to nejen v laboratoři za pomoci robotů, ale i v reálném prostředí, což je důležitá součást testovacího procesu. V okolí Gironde, kde má značka své vývojové centrum, je možné věnovat se všem způsobům lovu, takže oblast představuje ideální místo pro ověřování produktů. Testy provádějí zkušení lovci či myslivci a na základě jejich zpětné vazby je konkrétní výrobek případně přepracován, aby byly „vychytány“ i sebemenší detaily. Když výsledný návrh modelu splňuje všechna kritéria kvality, trvanlivosti a funkčnosti, již mu nic nebrání v přesunu do další fáze výroby.

 

Významná role inovace

Týmy pracují i na zlepšování a inovaci výrobků z předešlých sezón. Právě cenné zkušenosti mnoha uživatelů, kteří hrdě používají produkty značky Solognac v různých ročních obdobích, pomáhají posouvat jejich funkčnost a kvalitu. Prostřednictvím těchto výrobků značka naplňuje hodnoty, jako jsou bezpečnost, trvanlivost a ochrana přírody či živočišných zdrojů. Manažeři pracující pro značku pročítají komentáře od všech myslivců, kteří produkty používali. Pokud se tedy někdo vášnivě rozepíše a poskytne na internetových stránkách recenzi k produktu, může významně přispět k jeho zlepšení.

 

Nůž pro bushcraft

Výrobkem, který je výsledkem výše popsaného přístupu, je otevřený nůž s pevnou čepelí pro přežití v divočině. Jde o vynikající robustní nůž, který je díky tělu z oceli D2 a délce čepele 15 cm vhodný pro všechny outdoorové aktivity. Navzdory těmto parametrům činí jeho hmotnost pouhých 460 g. Nůž je vhodný pro všechny druhy činností od sekání větví po přípravu masa v přírodě. Jeho součástí je křesadlo k rozdělání ohně. Nůž byl vytvořen ve spolupráci s youtubery – bushcraftery z celé Evropy. Na francouzský trh byl uveden v roce 2020, nyní je již dostupný v mnoha evropských státech včetně České republiky.

 

Zaměřovací dalekohledy

Dalšími produkty, které stojí za zmínku, jsou zaměřovací dalekohledy. Jsou voděodolné, mají čočky, které se nezamlžují, a vyznačují se velmi dobrou světelností, která je při lovu důležitá. První verze zaměřovacích dalekohledů Solognac byly uvedeny na trh v roce 2017, nyní je v prodeji již třetí řada. Ta je speciálně navržena na naháňky a rychlé zamíření na cíl. Zaměřovací dalekohledy byly většinou testovány pro typické evropské ráže, ale dostalo se i na ty nejsilnější, například .375 H&H Mag. Za příznivou cenu získá zájemce dobrou kvalitu a jednoduchý design. Nejlepším modelem v řadě je zaměřovací dalekohled Solognac 3–12×50 určený k lovu na střední až dlouhé vzdálenosti.

Nabídka produktů značky Solognac je skutečně široká. Přesvědčit se o tom můžete na www.decathlon.cz. Vyzkoušejte výrobky francouzských vývojářů a sdílejte radost z lovu!

PR

(0 hlasů)

Diskuse na serveru SvetMyslivosti.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na SvetMyslivosti.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.