Přihlásit

Nimrod Palas se chce přes zvěřinové recepty dostat do Senátu (parlamentnilisty.cz)

  • Kategorie: Zpravy z oboru myslivost

Propojit svou zálibu s politikou se rozhodl hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas. Společně se spisovatelkou Marií Formáčkovou vydal kuchařku mysliveckých receptů, v níž čtenáři najdou i jednoduchý program pro jeho kandidaturu do Senátu.
"Je to malá kuchařka, kam jsem vybral několik svých oblíbených mysliveckých receptů," upřesňuje pro parlamentnílisty.cz hejtman, který je zároveň předsedou Českomoravské myslivecké jednoty.
"Náplní práce každého předsedy je propagovat myslivost a recepty ji do povědomí lidí také dostanou. I když myslivost není jen lov, to je naopak jen její zlomek. Myslivostí se člověk hlásí k tradici dlouhé dvě stě až tři sta let, k péči o přírodu, je to určitý životní styl," vysvětluje Palas, který s myslivostí začal krmením zvěře už před sedmnácti lety.

Za deset dnů se mezi voliče rozdaly tisíce kuchařek
Kromě receptů najde čtenář v kuchařce i profil samotného autora, který by na podzim rád uspěl s kandidaturou do Senátu. "Je to průřez mého života od dětství ve Dvorcích u Bruntálu až po posledních dvacet let v politice. Samozřejmě, že každý autor tím, že něco napíše, se stává známějším a popularizuje sám sebe," připomíná Palas pro ParlamentníListy.cz i druhou motivaci pro napsání myslivecké kuchařky.
Vedle propagace myslivosti a sebe sama jako kandidáta do Senátu už Palas další efekt třeba v podobě autorského honoráře očekávat nemůže. "Mám z toho jen náklady, dotisk jsem platil ze svých peněz," říká hejtman, jehož knihy receptů se na Krnovsku a Bruntálsku rozdalo za deset dnů přes sedmnáct tisíc.

Důstojnost před volbami se u nás už asi neuchytí
Podle mediálního experta Jana Jiráka z Fakulty sociálních věd UK by rozdávání knížky s kuchařskými recepty a představením senátorského kandidáta mohlo přinést efekt. Na dotaz, zda je to ale nejvhodnější způsob prezentace, pobaveně reaguje. "Osmdesát procent kroků, které se před volbami podnikají, jsou na hranici vkusu. Důstojnost se u nás asi už neuchytí," glosuje to Jirák pro ParlamentníListy.cz.
"Zaznamenáváme ústup od politiky jako správy věcí veřejných. Volby se zmarketingovaly, v kampaních se používají nástroje ze sféry šoubyznysu. Vždyť jaký je rozdíl mezi tím, jestli vydáte kuchařku, nebo vystavíte na billboardech svůj kukuč u dálnice," připomíná Jirák, že jde hlavně o to zaujmout, takže se v kampaních útočí nikoli na rozumovou, ale citovou stránku. "Už to bereme, že to ani jinak nejde," uzavírá mediální odborník.

Diskuse na serveru SvetMyslivosti.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na SvetMyslivosti.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.