Přihlásit

O sraženém zvířeti na silnici se myslivci ani nedozvědí (Teplický deník)

  • Kategorie: Zpravy z oboru myslivost

Teplice
Se stále narůstající dopravou si stěžují myslivci, že silnice v teplickém okrese nejsou dostatečně
zabezpečeny proti přebíhající zvěři. Případný střet vozidla s lesní zvěří pak končí ve většině případů tragicky pro srnu nebo divoké prase. Odnese to i vozidlo a v nejhorším případě jsou zranění lidé v autě.
Myslivecká sdružení v okolí měst hlásí stále narůstající počet srážek dopravních prostředků se zvěří. Podle myslivců doplácí zvěř na rovném úseku silnice na rychlou jízdu vozidel.
"Hlavní tahy by měly být oploceny, aby zvěř nemohla na silnici," míní Václav Pondělík, z bystřanského mysliveckého sdružení. Ztráty mají na silnici z Teplic do Bystřan a poté směrem na Prahu. K tragickým úhynům na silnicích dochází také například v případě sdružení Podhorská liška.
"Ne vždy se o tom dozvíme," řekl ze zkušeností Bohumil Hamsa z tohoto mysliveckého sdružení.
Stávají se také případy, že někdo porazí srnu, naloží ji rychle do kufru auta a odjede. Takové kusy pak chybí .
Myslivci v této souvislosti spolupracují s policisty, kteří je k případům nehod na silnicích, u kterých je lesní zvěř, volají.
Někteří motoristé si právě lesní zvěř přebíhající přes cestu vymýšlejí jako příčinu pro dopravní nehodu.
Ve specializovaných obchodech na autodoplňky je možno koupit tzv. plašiče zvěře, které mohou riziko střetu snížit.
Stále se diskutuje také o případném oplocení hlavních silničních tahů. A to v místech, kudy zvěř přebíhá nejvíce. "Taková opatření jsou ale velmi nákladná. Místa s častou migrací zvěře mají být především označená výstražnou značkou "Pozor zvěř!". Nejúčinnějším opatřením pro zabránění střetů se zvěří je ohleduplná jízda řidičů a dodržování dopravních předpisů. Pokud to nebude dodržováno, jsou jakákoliv další opatření zbytečná," podotýká Jiří Šilha z Českomoravské myslivecké jednoty.
Například v sousedním Litoměřicku zkoušejí myslivci odrazovat lesní zvěř od skoků na silnice pomocí odpudivých zvířecích pachů. Cílem této akce není zvěři zcela zamezit v přechodu přes silnice. Jde o to, aby nepřecházela v nepřehledných úsecích a v místech, kde například porost okolo komunikace zasahuje částečně i do vozovky.

Mnohde myslivci zvěř už ani neloví, protože ztráty na silnicích převyšují plánovaný roční odlov. Největší vrásky nimrodům způsobuje silnice E55, pak I/13 Teplice - Bílina - Most a také silnice Krupka -Dubí - Osek - Litvínov.

***

Zvěř se nerozhlíží, běží rovnou za nosem
"Lesní zvěř přirozeně migruje a hledá cestu přes silnice a kolejiště, kde může ohrozit řidiče. Lidé za volanty by měli proto zvýšit pozornost především v lesních úsecích a na okrajích lesa, kde zvěř častěji vstupuje na vozovku. Zvěř je stále více ohrožena narůstající dopravou. Myslivecká sdružení v okolí měst či nechráněných dálnic a silnic hlásí stále narůstající počet srážek dopravních prostředků se zvěří. Mnohde myslivci zvěř neloví, protože ztráty na silnicích převyšují plánovaný lov," říká Jiří Šilha z Českomoravské myslivecké jednoty.

 

Diskuse na serveru SvetMyslivosti.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na SvetMyslivosti.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.