Kvalitní praxe znamená být o krok blíž lepší budoucnosti (Olomoucký deník)
- Kategorie: Zpravy z oboru myslivost
Střední odborná škola (Zemědělská 3, Šumperk) se může v současné době pyšnit čtyřmi studijními obory: Ochrana životního prostředí, Agropodnikání, Cestovní ruch, Veřejnosprávní činnost. Díky zájmu studentů i rodičů jsou i dnes,vdobě úbytku studentů nastředních školách,všechny obory plně obsazené. Snahou a cílem školy i pedagogů je, aby vzdělávání studentů bylo maximálně propojeno s praktickýmužitímjejich znalostí. Na formování znalostí žáků se ve studijním oboru Ekologie a životní prostředí (dříve obor Ochrana přírody a prostředí) podílejí i odborníci z praxe. Jejich nezastupitelná úlohase projevuje přivedenía hodnocení samostatných studentských prací, při specifikaci problémových okruhů, které jsou následně zapracovány do obsahu studijních předmětů. Pedagogové vyučující ve studijním oboru Ochrana životního prostředí využívají znalosti i pomoc odborníků z podniků, profesních organizací, poradenských a konzultačních firem, institucí státní správy a samosprávy. Již řadu let probíhá ke vzájemné spokojenosti spolupráce naší školy s Odborem životního prostředí Městského úřadu v Šumperku. Studenti 3. ročníku se v rámci praxe seznamují s provozem bioplynové stanice v První bioplynové, a. s. Ověřují si své teoretické znalosti z myslivosti a lesnictví, podílejí se na přikrmování zvěře, provádějí výzkumné práce v oboře, prakticky vyhodnocují význam hospodaření v honitbě. Díky obecnímu úřadu Nového Malína se mohli studenti v katastru obce podílet na zdravotním a výchovném řezu ovocných a okrasných stromů, naučili se provádět nátěr kmenů proti okusování zvěří, instalovali chrániče proti poškození kmenů stromů při vytloukání paroží, na svěřeném pozemku vyřezávali a odklízeli plevelné dřeviny. V druhém pololetí tohoto školního roku čeká studenty oboru Ochrana životního prostředí učební praxe v lesních závodech státního podniku Lesy ČR. Žáci se budou seznamovat nejen s organizační strukturou podniku, ale zapojí se také do výsadby stromků, úklidu a pálení klestu. Poznají způsob ožínání dřevin i zpřístupňování porostu. Zapojení do vhodných a potřebných praktických činností pomáhá studentům i vyučujícím porovnat školní vzdělávání s potřebami praxe. Pedagogové mohou aktuálně přizpůsobit vzdělávací proces tak, aby po absolvování naší střední odborné školy oboru Ochrana životního prostředí byli studenti schopni aktivně nastoupit do praxe s nejnovějšími znalostmi a dovednostmi.