Logo
Vytisknout stránku

Ohradníky jako semafory pro zvěř (Písecký deník)

Jednou z příčin dopravních nehod zvláště v nočních hodinách je střet motorových vozidel se zvěří. V lepším případě to skončí pomačkanými plechy nebo rozbitými skly, v horším případě zraněním osádky automobilu. Zvířata většinou srážku zaplatí životem.
Alespoň částečně by situaci mělo zlepšit vybudování pachových ohradníků kolem některých úseků silnic 1. třídy. Zatím je k dispozici 350 tisíc korun, z toho 200 tisíc dává Jihočeský kraj a zbylá částka je darem nadace jedné z pojišťoven. Rada kraje rozdělila peníze mysliveckým sdružením ve všech jihočeských okresech. Na Písecku by peníze měly stačit na ohradníky kolem zhruba dvaceti kilometrů komunikací.
"Počítáme například s více než čtyřkilometrovým úsekem z Písku na křižovatku u Nového Dvora na silnici I/20 směrem na Protivín. Dále by ohradníky měly být vybudovány na trase Písek - Tábor a v okolí Milevska a Mirotic. Právě v těchto úsecích se stávají nejčastěji střety automobilů se zvěří," informoval Josef Kloboučník, místopředseda Okresního mysliveckého spolku Písek.
Podle názoru vedoucího odboru životního prostředí a myslivce Miloslava Šatry pachové ohradníky chrání motoristy i zvěř, ale účinnějším a trvalejším řešením jsou kovové ploty.
"Když se plánovala přeložka silnice I/20, s ochranou zvěře se nepočítalo a myslivci ani nebyli účastníky stavebního řízení. Na úsecích, kde se nejčastěji střetávají auta se zvěří, jako je právě silnice u Nového Dvora, pachový ohradník splní účel," řekl Miloslav Šatra. Připomněl ale, že pachové ohradníky je třeba pravidelně kontrolovat a látka, která na zvěř působí jako červená na semaforu, se musí doplňovat. Účinnost látky je zhruba 80 procent.

All Rights Reserved | SvetMyslivosti.cz | Lesnická práce s.r.o.