Logo
Vytisknout stránku

Proti nákladním vlakům jsou už také myslivci (Noviny Region Frýdecko-Místecko)

STŘÍTEŽ (lew) - S chystaným zkapacitněním železniční tratě ve Stříteži, Hnojníku a dalších obcích nesouhlasí Myslivecké sdružení Černá. Kvůli opravě železnice se už 4. dubna mimořádně sejdou hnojničtí zastupitelé.

Petici proti zkapacitnění místní železniční tratě pro nákladní dopravu dosud podpořilo 513 lidí. Většina žije ve Stříteži. Obávají se, že optimalizace přinese extrémní hlučnost, zvýšené ohrožení cestujících i devastaci části Střítežského lesa. Proti jsou také členové Mysliveckého sdružení Černá Střítež Vělopolí. "Samozřejmě to stavy zvěře ohrozí. Chodí tam drobná zvěř, ale i divočáci nebo jeleni, máme tam bažanty. Zkrátka s tím nesouhlasíme, už jsme poslali dopis starostovi," řekl ve čtvrtek k chystané opravě tratě předseda sdružení Jozef Bobot. U některých druhů se myslivci obávají, že z lesa zmizí úplně. "Dnes se tam vyskytují po celý rok," prohlásil Bobot. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice. "Jsme přesvědčeni, že takové vedení nákladní dopravy z nošovické průmyslové zóny je ekonomičtější a pro životní prostředí šetrnější," uvedl Eduard Siwy z petičního výboru. S textem petice se ztotožňují zastupitelé Stříteže. V obcích se však objevují i hlasy, které rekonstrukci železnice podporují. "Petice je absolutně nesmyslná," křičel minulý týden při setkání s členy petičního výboru u nádraží Jiří Gruszka ze Stříteže. "Elektrifikace je potřeba. Zkultivovalo by to osobní dopravu, už nebudou jezdit ty motoráčky. Silnici to hodně ulehčí od nákladní přepravy, životní prostředí se zlepší. Ti lidé buď neuvažují, nebo se prostě mýlí," řekl Gruszka. Opravu tratě schvaluje rovněž hnojnický zastupitel Jaromír Kafonek (SNK ED). "Ti lidé mají mylné informace. Na všechno říkají ne," uvedl na adresu signatářů. Zastupitele Hnojníku čeká už ve středu 4. dubna od 17 hodin mimořádné jednání. Jediným bodem je optimalizace tratě. Pro případ velkého zájmu lidí radnice zvažuje, že schůzi z obřadní síně přesune do školy. V obci se má stavba dotknout zejména obyvatel Novakovic. Obcemi má denně projíždět až 22 půlkilometrových souprav. "Skutečnost může být jiná, až osmdesát vlaků za den. Nová rychlostní komunikace má být totiž až v roce 2013," řekl další z autorů podpisové akce Vladislav Pawera. Redakce ve čtvrtek získala vyjádření investora, kterým je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). "Stavbu připravujeme v souladu s loňským vládním usnesením. Je součástí vybudování dopravní infrastruktury průmyslové zóny Nošovice, pro výstavbu automobilového závodu se závazným termínem zahájení v roce 2009," uvedl Miroslav Bocák, technický náměstek Stavební správy Olomouc, která spadá pod SŽDC. Dráhy chystají zahájení optimalizace už napřesrok. "Délka úseku je zhruba 26 kilometrů. Většinou zůstáváme v původní trase," sdělil Bocák. Původně se počítalo s vybudováním tříkolejné výhybny ve Stříteži a části Hnojníku. Nyní byl projekt přepracován na dvě koleje, podle Bocáka proto, aby byly zásahy do pozemků mimo dráhu a vliv na životní prostředí co nejmenší. "Petice občanů vznikla k řešení, které bylo následně přepracováno," tvrdí Bocák. Podle něj nelze bez zkapacitnění pokrýt zvýšenou poptávku železniční dopravy, kterou nošovická zóna přinese.

All Rights Reserved | SvetMyslivosti.cz | Lesnická práce s.r.o.